De actualitate: ploi, gradina

Daca ar fi sa tin un jurnal despre gradina, as putea spune astazi ca in sfarsit am terminat de pus cam tot ce era de pus in gradina.Sambata, adica in urma cu doua zile.

Mai am, desigur diverse seminte, cum ar fi cele de dovleac, din care am oprit anul trecut in numar mai mare decat pot cultiva in gradina noastra -nici mica, dar nici mare, astfel incat sa incapa in ea cam tot ce mi-as putea eu imagina si eventual  as putea si cultiva, dupa micile mele puteri de gradinar amator si iubitor de gradinarit.

Daca gradina ar fi mai mare, cred ca eu chiar nu as mai putea sa ii fac fata. Si asa mi se pare ca anul asta a fost foarte obositor sa plantez fir cu fir fiecare rasad de tomata, de ardei iute, ardei gras si alte seminte de legume pe care le-am pus in pamant.

Morcovii , pe care i-am pus in urma cu cateva saptamani, chiar nu stiu cate au trecut, dar sunt destule , nu prea au rasarit, abia vreo cateva fire , sub cinci as zice ca s-au aratat, asa ca azi in locul lor am pus alte seminte pe care le-am gasit in diverse plicuri din casa. Sa vad acum daca o sa rasara ceva, ca, de exemplu, coriandru am pus , dar s-ar putea sa fie cam vechisoare semintele, nu stiu daca mai au viata in ele.

Ca noutate, anul asta am pus rasad de cartofi dulci. Obtinut din cartofi dulci de la supermarket, desigur. Taiati in jumatate, vreo cateva bucati doar,

pusi in apa, ulterior frunzulitele rasarite din cartof separate cu radacina si  lasat in apa sa mai prinda creasca, pentru ca acum sa fie mutat in gradina. Unii il mai planteaza inainte de gradina si in interior in ghiveci. Eu l-am scos direct afara in pamant.

Si vad ca nu da semne de suparare, pare ca i-ar placea locul , aerul curat , ploaia…

….Ah, ploaia, da! Foarte buna pentru gradina. Practic vremea racoroasa si ploaia mi-au salvat rasadurile de ardei, pe care atunci cand le-am scos afara nu a mai trebuit sa le ud eu zi de zi ca sa se prinda. Mari cum erau, adica in jardiniera, la geam, niste lungane, odata scoase in teren s-au transformat in niste fire firave , in adierea vantului, care pentru ele era atunci, in prima zi afara , marea furtuna,  lipsite de sprijin, deh, in jardiniera cum erau inghesuite se sprijineau unele pe altele, afara, fiecare pe „picioarele ” ei, pe cont propriu. Asa ca ploaia le-a fost de real folos, le-a hranit, le-a racorit sa nu lesine sub raze prea calde ale soarelui (cei ce au pus rasad afara, in soare , stiu despre  ce fel de lesin vorbesc).

Asa ca acum ardeii sunt salvati.

Ca soi de ardei iute, anul asta am cumparat de la un supermarket un plic cu seminte de ardei numiti Pintea. Recunosc ca m-a atras numele, ca altfel, ca aspect erau nistei ardei rosii obisnuiti. Si pana acum nu imi pare rau ca am luat soiul asta, pentru ca au rodit inca din casa, in jardiniera, crescusera ardeiasii maricei, asa ca acum in gradina, ploaia i-a sustinut sa se prinda si au inceput sa prinda si culoare. Ia uitati-va la ei: rsz_dsc_0319

Rosiile in solar au inceput sa se dezvolte frumos. Unele s-au umplut de copili, insa  am fost cruda cu ele si m-am inarmat cu foarfeca si am taiat cat am vazut copilii rosiilor. Unele dintre firele de tomate au si gogonele.

Am pus in solar si cateva fire de lufa, tot din rasad, iar azi am reusit sa ii rup din greseala si o lufa deja formata. Imi venea sa ma bat :).

Prazul vi l-am mai aratat, creste incetisor, ii place ploaia si lui, da.

Am gasit si niste seminte de sofran, aduse de cineva. Azi le-am pus in gradina, afara si pe ele.

Si cativa dovleci, cam putintei, ca nu  am loc de mai multi astept sa rasara de abia de astazi inainte.

In solar am pus cateva cuiburi de castavete alb, armenesc. Sper sa nu fie tarziu si sa rasara ceva din ele.

Afara cartofii mov au crescut frumos, unii au deja flori.

Mazarea este inflorita si ea, nici mazare nu am pus atat cat am cumparat seminte pentru ca a trebuit sa mai lasam loc in gradina si pentru altceva.

Ca o concluzie, pana acum,  gradina arata bine. Nu sunt crescute buruieni, ci peste tot sunt verdeturi, legume, plante puse de noi.

A, am mai pus seminte de macris. N-am mai incercat niciodata, insa aveam cateva locuri in gradina in care in alti ani cresteau peste vara ierburi. Anul asta am zis sa pun ceva, poate cu folos. Si am pus macris. Zice ca ar fi acrisor si bun. Si fiind o planta cultivata pentru frunze, nici prea pretentios nu ar trebui sa fie. Voi vedea.Poate vom face peste vara salata cu frunzele lui. De unde am luat seminte? De la supermarket.Si pentru semintele lui, ploaia a fost foarte buna, ca au rasarit niste frunzulite mici, ordonate in sir, asa cum le-am imprastiat eu pe cate un rand.

Tuturor plantelor, ploile cred ca le-au fost pe plac. Chiar si trandafirilor, care oricum fiind inainte de ploi, plini de boboci, era de asteptat sa infloreasca si care acum chiar au si inflorit. Eu am zis ca ploile le-au fost pe plac, ca trandafirilor le place caldura de inceput de iunie, cand inca nu este inca torid , daca ar fi fost prea cald, in primul rand ar fi trebuit sa stau eu zilnic sa ii ud si apoi li s-ar fi trecut prea repede florile  de caldura. Asa le-au tinut cat le-au tinut si…ce i-au stropit, ploile, ce i-au mai si lovit peste petale, i-or mai fi jumulit , le-a placut, sunt sigura de asta, . Noua nu prea ne-a placut ca de prea multa ploaie nu i-am admirat in toata frumusetea lor  . Dar cu cele doar cateva zile de soare cat au prins ei infloriti, tot ne-au bucurat .

O sa incerc sa selectez  pentru blog cateva poze si cu ei.Nu stiu cand, ca timpul e extrem de scurt, nu ma mai descurc deloc cu el atat de repede cum se duce ziua, saptamana, vi…nu mai continui cu vaicarelile. Gata, o sa imi fac timp, ca doar este tanara vremea. Si eu pe langa ea :). Ca daca nu acum, atunci cand sa mai spun asa?

Un gând despre „De actualitate: ploi, gradina

Lasă un răspuns

