Scurt weekend in gradina

Ce repede trec zilele libere de la sfarsit de saptamana!

Ce repede trece primavara! (dar ce nu trece repede, totul trece si privind in urma ni se va parea ca a trecut atat de repede)

Ca de exemplu, doar ieri, ieri fiind de fapt saptamana trecuta, tot spre sfarsit, doar ieri fotografiam bulgarii mari ai calinului, mai mari decat in alti ani, atat de mari incat pe unii daca ii asezam in palma imi umpleau toata suprafata palmei. Mai mari, insa si mai putini, la noi cel putin. Insa de atata greutate, se vede cum atarnau grei, ca globurile in pomul de Craciun, m-am trezit gandindu-ma asa in timp ce ii priveam o data. Ba mi-a dat prin minte ca as fi putut sa ii si vopsesc cu spray in diverse culori si sa ii colorez chiar ca pe globurile din pomul amintit. Desigur insa, nu am facut asta.

-Iar azi am vazut cum incepusera sa se scuture, coditele florilor multe din bulgarii de flori lasandu-se invinse de gravitatie, se astern acum pe iarba , sa se bucure si ea de micutele flori.

-In timpul asta , insa, pe cand arbusti decorativi isi pierd podoaba de flori, gradina creste. Batuta de ploaie cu gheata cat bobul de mazare in urma cu o saptamana, salata micuta pe atunci nu a avut mult de pierdut si acum incepe sa isi revina, nici ceapa verde nu a fost mult afectata,

-si nici mazarea nu se supara ca e inca frig si ploua des, mult si cu picaturi de diverse marimi, temperaturi si forme. Pare ca se descurca, incet, incet, dar creste.

-Firicelele modeste de mai jos sunt de la praz. Se vad? Eu le vad, insa stiu ca ar trebui sa fie acolo. Cresc si ele :).

-Dupa mult efort si zile libere petrecute in compania lor, am reusit sa pun aproape toate firele de rosii in solar. Mai am numai cateva cu fructe pitice, dar nu rotunde, cherry, ci para.Ba mai mult, am reusit sa pun si una din jardinierele cu ardei iuti tot in solar, iar acum fara ea pe pervaz mi se pare locul gol, fereastra prea mare si in camera lumina prea multa :).

-Insa in afara de plante, de vreo cateva zile am auzit triluri noi in pomii din curte . La inceput m-am uitat sa vad ce pasare canta asa frumos. Ma uit si nimic. Ma uit iara, tot nimic. Numai cantecul se auzea , ciripit pe doua voci cu triluri diferite, dar in tandem. Ma uit mai atent , si mai atent si efectiv scotocesc cu privirea in ramurile dese ale unui brad din care parea ca se aude muzica. Si vad niste chichinete, un pic mai mari decat mugurii de brad, mici, iuti, mai mult datorita miscarilor iuti le-am observat , de culoare mai mult cenusie, bine camuflati in peisaj .

II vad azi, ii vad iar maine , a treia zi iau si aparatul foto si ii vad si cu camera.Sau incerc, ma straduiesc, dar iuti fiind si greu de vazut chiar si cu ochiul liber, mai greu i-am prins cu camera.

In poza de mai jos, canta. De-aia e cu ciocul deschis.

Si in poza de mai jos stici ce sa intampla? La inceput nici eu nu am inteles si am facut chiar un pas, doi spre locul faptei sa vad ce i se intampla pasarii, sa vad daca o fi de vina pisica, ce biata de ea acum e suferinda,  ca se pare ca s-a batut cu vreun motan pe unde o fi umblat si are o rana care s-a infectat si face tratament .Deci ea nu prea are dispozitie de vanatoare, dar nu intelegeam ce se intampla. Cand pe pietrs, sub pom, cand in alta parte, tot pe sol, iara:

-Ei, ce credeti? Era o bataie intre pasaroi, baietoi poate. Cu tavaleli, de am crezut ca a fost prinsa o pasare de altceva, alt animal sau pasare mai mare, dar nu, de fapt ele intre ele isi imparteau…lumea. 🙂

-In cele din urma, mi s-a aratat mai clar, nu intre frunzele vreunui copac, unde de fapt se ascunde mai bine, ci pe sarma de rufe.A stat o clipa, a zabovit

-s-a orientat …

-si a plecat.

-Eu insa am fost multumita ca am reusit sa le fotografiez si pe ele, muzica naturala de afara.

 

3 gânduri despre „Scurt weekend in gradina

  1. Uau! In fiecare an ma bucur de florile calinului, la fel ca atunci cand eram pana-n clasa a 4 – a si duceam la scoala la sfarsitul anului (in Vale infloreau doar in iunie).
    Mereu ma minunez de ce poze faci.
    Multumiri!

    Apreciază

Lasă un răspuns

