Ciresul japonez

Ciresul japonez pe care il puteti vedea in imaginile de mai jos e fotografiat din curtea unui vecin, de la distanta de vreo alte doua gradini intre noi. Date find acestea, eu zic ca arata multumitor ca si fotografie, ei, nici eu vreo profesionista in ale fotografiilor nu ma consider, nici nu aspir sa ajung, desi activitatea asta imi place. Ata de mult, incat din vina acesteia am facut si riduri la ochi , de la cum strang ochiul sa iau in vizor o anumita captura. Macar asa am pe ce da vina :).

Revenind la ciresul japonez: in primul rand, eu nu prea inteleg de ca i se spune cires, ca nu face nicio cireasa. Si cred ca nici alte fructe, despre asta voi confirma in viitor , peste cativa ani daca si micul meu cires japonez va rodi sau ba. De fapt pomul seamana izbitor cu un zarzar. Atat de izbitor, incat in urma cu oarece ani, poate vreo zece, cand vecina si-a plantat in curte pomul acesta care atunci cand e inflorit, e atat de frumos, am vazut si noi, ori mai degraba as zice ca mama, eu nu cred ca am fost implicata in vreun fel si am solicitat vecinei sa ne faca rost si noua tot de la aceeasi sursa de un pom asemanator, ca ne-am fi dorit si noi asa ceva. Inainte de asta vazusem in urma cu si mai multi ani un cires japonez inflorit la unchiul meu in curte.

Dupa o vreme, ne-am trezit cu niste oameni la poarta care aveau intr-un ghiveci mare, cel mai mare pe care l-am avut noi vreodata si il mai avem si acum, il folosim la stransul frunzelor, crengilor uscate, la depozitat diverse lucruri prin gradina si la transportat dintr-un loc in altul ca desi este mare, e usor. In marele ghiveci, un pom. Un pom care semana izbitor cu un …zarzar. I-am facut un  loc in gradina si l-am tinut cativa ani, asteptand sa il vedem ca pe al vecinei, cu flori roz pline de volanase. Pomul, cam puturos. In primii ani a tras chiulul, nu a inflorit. In urmatorii, a inflorit: curat zarzar, flori de zarzar roz bombon, nu mai stiu daca nu cumva a facut apoi chiar si zarzare. Si n-ar fi fost o minune prea mare, dar la noi in curte cresc zarzarii de capul lor, care pe unde si eu tot scot la ei si ii arunc, iar pe asta adus cu ghiveciul la poarta am dat si bani. A mai cumparat cineva zarzar in afara de mine si  de familia mea?

Pe zarzareanu dupa o vreme l-am scos si i-am facut de petrecanie, cred. In locul lui, acum creste un …corcodus (pentru mine zarzar si corcodus e acelasi lucru, dar cred ca unii boteaza cu numele de corcodus zarzarul ale carui fructe sunt galbene cand se coc). Cateodata se umple de fructe .

Insa dupa un timp, am gasit in comert, nu mai stiu unde, dar am gasit si am cumparat pe micutul de mai jos, care este ciresul nostru japonez. Cu flori asa cum trebuie. Si deocamdata fara niciun fel de fructe. Oricum, rostul lui la noi in curte sunt florile, ca zarzare nu ne mai trebuie. Ca si marime  este cu mult mai mic decat zarzarul cumparat inaintea lui.Dar ca frumusete… de data asta pe gustul nostru.

 

Va doresc saptamana usoara, numai cu bune!

 

2 gânduri despre „Ciresul japonez

  1. Eu zarzar ii spun caisului „de la tara”, cel nepretentios, care face caise mici si multe. Caise, nu corcoduse. Si da, am cumparat doi pana acum, dar nici unul nu a crescut suficient de viguros cat sa si produca, deocamdata.
    Ciresul japonez eu stiu ca face niste fructe asa, ca niste mere in miniatura, rosii. Poate nu stiu eu bine, dar intr-adevar valoarea lui consta in flori si in culoarea rosie a frunzelor, e decorativa.

    Apreciat de 1 persoană

  2. In drumul spre servici sunt doi-trei (sau mai multi?) ciresi de acest mare fel. Sotul se pregatea sa le faca poze, dar nu stiu cum se intampla ca de fiecare data era cate o gasca de tigani in zona si nu era cazul. Azi am vazut ca s-au scuturat. Ne sunt tare dragi, chiar si fara flori…

    Apreciază

Lasă un răspuns

