Pasari de sus

In luna Ianuarie, in gradina rareori se gaseste cate ceva de prezentat.Altfel: gaini, mai mult sau mai putin zapada, ramuri golase de pomi si pamantul in culorile si diversele stari ale lui, solida, inghetata, tare ori uscata sau cleios si noroios.

Asa ca imi ramane cerul, inaltimile sale, coborand privirea, pomii si vizitatatorii : pasarile cerului, cele libere , ori coborand spre pamant pasarile din curte.

In alti  ani imi amintesc ca mai apareau mai multe feluri de pasari la ciugulit din pomi, unele ciuguleau din fostele cirese ramase neculese, care se uscasera in pomi si care , poate mai ofereau cate ceva ca hrana pasarilor, macesele din macesi, alte fructe uscate, smochine, poate si la piersici daca ramanea ceva din ele, iar indraznetele vrabii, porumbei ori turturele se apropiau de tava puilor nostri din curte si se indestulau de acolo.

Anul asta insa, pana acum am vazut numai ciori,  vrabii, porumbeii si turturelele care oricum isi fac veacul pe langa pasarile noastre si peste an. O data am vazut si cinteze, cred eu, pitigoi mai apar cand si cand si destul de des. Si cam nimic altceva. Cred eu ca se intampla asta deoarece vremea a fost destul de calda in iarna de pana acum si pasarile nu au fost nevoite sa se retraga din paduri , in oras in cautare de hrana.

Prin urmare, ciori avem , ciori oferim. In fine, cioara asta cu piept alb care este si o mare hoata, fura oua de la gaini, nuci cand gaseste , este mai usoara si mai mica decat ciorile cu piept gri sau corbii si i se spune cotofana. Dar eu tot de cioara o stiu, unii ii zic si frasca (cu sh).

Am observat ca ciorilor le place sa se aseza in  copacii inalti, ii aleg pe cei mai inalti din imprejurimi si se stau chiar in varful celei mai de sus crengi.Probabil ca punct de observatie, cerceteaza tot ce e imprejur si de acolo se vede cel mai bine.

Si doua vrabiute se inghesuiau de dimineata una in alta, privind tot de sus gradinile . Probabil ca asa cum mosii cei doi de la papusile muppets comentau stand in balcon  , or fi si gasit de povestit si ele cate ceva pe seama celor observate.

Culorile in perioada asta sunt insa mai mult in casa , la fereastra daca ai noroc de fori inflorite, ori daca nu, macar in farfurie.

Eu am citit zilele trecute pe net un articol despre beneficiile verzei murate pentru sanatate si am zis sa urmam si noi astazi un astfel de tratament . Asortat verzei, cartofi in culori si sfecla rosie . Nu a fost prins in poza ardeiul iute , si el a contribuit la gustul mancarii .

Nu a fost tocmai despre gradina astazi, dar …va urma. Despre gradina, daca voi avea ceva stiri din partea sa.

 

Lasă un răspuns

